Tuesday, August 16, 2011

RAHSIA HATI


irma hasmie.Cantik.aku makin suka dia sejak bertudung.Dulu tak nampak sangat keayuan dia.tapi sekarang.aku perempuan pun rasa sejuk je hati tengok dia.

Kadang-kadang terfikir juga aku.Sampai bila aku begini,Bertudung itu ya.Tapi untuk sampai ke tahap betul-betul tertutup itu tidak lagi.Masih banyak yang perlu diperbaiki.Begitu juga  kisah aku dengan tuhan.Aku cuba untuk perbaikinya.Setiap hari aku terfikirkan.Jaga hati,Jaga diri.Bukan senang.Bukan mudah.Aku lihat kawan-kawan yang lain.Komunikasi mereka dengan tuhan terlalu baik,Kadang-kadang aku malu pada DIA.DIA sudah bagi aku macam-macam kebaikan.Aku saja yang masih begini.tidak bergerak,tidak beranjak.

Mahu menjadi yang terbaik bagaimana ya langkahnya?tidak terbaik juga maksud aku.nak menjadi yang baik sikt pun jadilah.

Rahsia rohani yang baik datangnya dari adunan sendiri. Hanya kita yang mampu mengubah segalanya.Tapi aku tahu, terkadang suara-suara hitam lahir dalam diri menghembus lembut di telinga kadang-kadang membuat aku terngadah sendiri.ALLAH,aku perlukan redhamu.Peliharalah aku, jauhkan aku dari bisikan-bisikan kelam.Aku tidak mahu lagi berada dalam jiwa kosong.

Alangkah baiknya jika menjadi 'berlian' yang dijaga dan disenangi dan tidak menjadi 'batu palsu' yang kilauanya tidak asli tetapi lagaknya melangit tinggi.

21 comments:

Lea Isnawi said...

mende ni kena lakukan pelan-pelan
yg yg paling penting
kena ikhlas kerna Allah =)

NAJ HEBAT said...

naj pun suka.

naj suka tgk org perempuan dan lelaki cantik.

ok. tata

hohohoho

lavender harum wangi said...

kesedaran yang ada, itu sudah bagus. tinggal usaha untuk melaksanakan. sama-sama lah kita :)

shizuka said...

@Lea IsNaw!
yup.thnks sayang.:)

shizuka said...

@NAJ HEBAT
ye ye je nanaj nie.he he

shizuka said...

@lavender harum wangi
mekasih sayang:)

Shila said...

cantikkan die ni...


aku pun suka tgk pmpuan cantik dan lelaki kacak macam naj..

tgk smpai sndiri malu... T__T

James Alexander said...

ooo... cantik beliau bertudung begini. die ni model ke...???


relakan hati untuk sesuatu kebaikan, pasti kamu dapat manfaatnya tanpa sebutir kesalan...

monologtinism said...

sekarang pun hati kamu sudah terjaga kerana jauh dari dalam sudut hati kamu mengharapkan redha Dia. =)

letakkan sedikit demi sedikit usaha. kalau letakkan sekali banyak memang belum tentu mampu.
selalu berkomunikasi dengan kawan2 yang baik2

hi.semoga dipermudahkan segala urusan~ =)

Robot | Sakti said...

bersama-sama kita berdoa supaya kita mendapat hidayah dari NYA.

Unknown said...

sama rasa.

intan.maisarah said...

nak menjadi yang terbaik itu bukan mudah
kita perlu berusaha

Unknown said...

yeaaaayy! sepp! betullah sejak dia bertudung ni macam glowing2 sikit hehe

Bidadari Syurga said...

cantik dia... semakin cantik.... rugi org yg dumb dia.... tapi jalan masing2... tul tak....

BERMASALAH said...

insyaAllah awak. banyak2 doakan moga sentiasa tak putus2 diberi hidayah. sama2 kita perbaiki ya :)

venus said...

cantik itu aku kira, patut diukur dari akhlak.

Pembunuh Tanpa Bayang said...

memang tak mudah.aku juga sedang mencuba dan terus mencuba.dalam pada takut itu,aku masih belum punya daya untuk betul-betul berjaya....

feyza said...

=)

ak pun perlu baiki diri jugak =D

ewanthology said...

elok juga klu dah ada niat nak hadi yang lebih baik...

jgn niat tinggal niat sahaja sudah la

HEROICzero said...

kilau2 itu kita yang beri kan .

hujung2 nanti terpulang pada diri sendiri .

bentuk sebaiknya . =)

~Kenanga Suchi~ said...

usaha sampai benar2 menjadi.