Sunday, January 30, 2011

pengurus dunia

kau tahu.perasaan manusia ini sangat signifikan.hingga sukar untuk kita tebak apa yang ada dalam nubarinya.mungkin didasarnya senyuman bergula buat kita.namun dalam hati..tak siapa yang dapat menekanya.kalau tidak begitu.tak mungkin wujud perkataan hipokrit itu.

kau tahu.manusia itu punyai fikiran yang berbeda.punya pandangan sendiri.kadang-kadang manusia itu terlalu mengagungkan pandangan sendiri hingga pandangan dan hati orang lain disampahkan begitu sahaja.

kau tahu.manusia itu sifatnya itu tidak mahu orang terluka.ayatnya berbunga-bunga.sedangkan makna disebalik ayat yang disusun cantik itu,kalau difahami dan dihayati.kau akan faham sendiri.ya.sedapkan hati orang.tapi dibelakangya kau tikam dengan lidah yang menggila.

manusia itu kau tahu.pasti lihat titik hitam yang padu dalam sekeping kertas putih.menilai kertas putih itu dengan hanya terlihatkan setitis titik hitam.lupa pada ruang-ruang yang bersih.terlihat hanya pada benda yang hitam pekat itu.lupa pada sekeping kertas putih yang cantik belum dicemari sebelumya.



ya.aku tahu.kerana terkadang aku juga sebahagian dari manusia itu.

24 comments:

Anonymous said...

hirup dalam-dalam udara kat taman.


tak se sesak udara asap rokok.


dan udara yg hitam tu tak mencemarkan udara aku.

*sniff*

MR. SYAH said...

aku juga sama..

استاذة ليلا said...

laila p0n..

terkadang kita tersedar.
namun terkadang juga kita mngulanginya....~

lady-D said...

sm la kot..tp dla ni simple je..x reti pk byk..hehe

supergassoline said...

hmmm...
manusia mmg ta pernah sdr ngn kpuasan yg de...


:)

Robot | Sakti said...

sama-samalah kita baiki diri kita.

gua pun rasa gua kadang-kadang cakap tak serupa bikin.

*sniff*

Farhan Zulhusmi said...

manusia ini...kadang2...kita tidak tau apa yg terbuku dihatinya...dan apa yang ada didlm nya....
so....jagalah hatinya...

nabilah_2908 said...

lumrah kehidupan..

adakalanya kita alpa...bila kita sedar..cepat2 la memperbaikinya... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI MENTERNAK LEMAK

anggar berkawand said...

Lama neh saya gak bersinggah disini..
kangen ama kawand-kawand blogger..
gmn pny kbar??

SALAM BERKAWAND
:)

Siti Noor Aminah said...

semua manusia normal fikir macam tu.

HEROICzero said...

well, hard to say this but, itulah indah nya manusia.

Imran nyambek said...

itulah manusia

noa said...

aku pun manusia
(ade kena mengena tak comment aku nih??)


ENTRY HOT : Pakej Lengkap

shizuka said...

@matahari.udara yg trcemar itu bersih dahulu.

@syah.sebab kita manusia biasa.ehhe

@laila.hehe..tula pasal.tapi baru dinamakan manusia.:)

@d_la,hee..zuka pun cmtuh jugak.;p

shizuka said...

@cik cepet.agree with u :)

@robot sakti.betul.same ah aku pun.:)

@farhan.betul.tapi takut gak tersilap ke ape kan.hati org.

@nabilah.:).sokong.

@GC.betul.ak sokong.

shizuka said...

@HERO.betul.mnusia manusia paling indah.

@imran.haha.yelah weh ak dok cakap pun;p

@noa.ye.ye.ade.ehhe

Duniakuabstrak said...

Hipokrit ada daLam jiwa setiap manusia biasa, fitrah aLam memang tak boLeh lari..

ELakkan untuk terbiasa menjadi hipokrit, walaupun jujur itu kadang-kdang pahit.

KaLau hipokrit sekaLipun biarLah hipokrit yang mengundang ke arah kebaikan bukan yang mengundang ke arah permusuhan dan kekeruhan.

Tapak Kaki said...

aku pun manusia jugak.. belum tentu baik.. tapi aku suka pada kebaikan

shizuka said...

@ayul.aku suka komen kamu.buat hati jadi nyaman.:)

@tapak kaki.betul.aku pun suka akan kebaikan,:)

Lucifer said...

@zuka
aku menghadam setiap bait kata2 kau,
dalam kesemua entri ini

dan menguatkan kata hati
yang aku kenal kau.

kau yang menggunakan "kamu"...


terlalu familiar.
masakan aku lupa pada blog yang punya entri lebih 200 yang ku hadam 2 malam.

shizuka said...
This comment has been removed by the author.
shizuka said...

@lucifer.siapa yg kamu kenal itu mungkin tidak sama dengan siapa aku.

dan hati aku juga kuat merasakan aku kenal secara maya siapa gadis yg kamu fikir siapa ak.

tp itu bukan aku.percayalah.

Lucifer said...

baiklah. aku percaya.

shizuka said...

lucifer.:).