Friday, July 22, 2011

kesian kau. MAAF

beberapa hari yang lalu ,kawan aku mahu merasa wafel sebelah pasaraya.kerana parking tiada aku menawarkan diri membeli untuknya sementara dia mencari parking.

sampai disana aku dihidang dengan muka paling kelat ,
entah.
terlalu percaya diri atau sombong bila tiada sedikit pun senyuman untuk aku. senyuman ikhlas aku kau pandang hendak tak hendak , mahu tak mahu . dalam hati macam ada satu rasa . kalau boleh mahu saje jeling dia sampai juling mata . tapi rasanya seperti sia-sia . kalau buat hal sebegitu . kita dan dia tiada bezanya . aku lepas keluh se perlahan mungkin . sudahla buat muka kelat , buat wafel lambat.

mungkin kau penat , mungkin juga masalah kau bersusun . ya mungkin !

cepat-cepat kau hulurkan wafel pada aku. selaju itu juga aku hulurkan not lima ringgit itu, kalau boleh mahu cepat- cepat pergi dari situ. tapi entah kenapa. kerana sikap cemerkap aku,tangan ini telah terlanggar dengan bekas acuan wafel sehinggakan habis lencun baju kau dengan adunan wafel. MAAF !

tapi dalam hati.senyum sesinis mungkin.





2 comments:

James Alexander said...

ooo... balas dendam ye...?? hehehe...

ankeljonni said...

jgn wafel pun rasa kelat udah...